Orijini Hindistan olan ilginç bir bitki vetiver.
Chrysopogon zizanioides ismiyle biyolojik sınıflandırması olan bu nebat, parfümseverleri çok ilgilendiriyor, zira parfümlerde senelerdir muhtelif türleriyle pek çok şekilde kullanılmış, ve alt klasmanlara ayrılmış bir mevzu.
Toprak üstündeki yeşil hali bu şekilde
Toprak altına da 4 metreye kadar inebilen, hasat edilmiş kökleri bu şekilde. Bu derin kök yapısı nedeniyle erozyon kontrolünde de kullanılıyor. Deva gibi bir bitki.
Ancak bizi daha çok ilgilendiren hali bu. Yani vetiver yağı. Yüzden fazla farklı saptanmış aromatik bileşikten oluşan bu yağ, gerek bağlayıcı, gerek de başrolde olmak üzere pek çok parfümde kullanılıyor.
Vetiverin bende yarattığı koku algısı aslen hafif toprakla karışık taze kesilmiş çimen kokusu ve temizlik hissi. Bir parfümden beklenen "çekicilik" mevzusunu tam olarak karşılamayabilir ancak temizlik ve özgüveni vermesi önemli.
Benim bu döneme kadar kullandığım vetiverli kokuları kendimce sınıflandırmak istiyorum.
Narenciyeli vetiver
Özellikle toplumca alışkın olduğumuz limon kolonyası rayihalarını içeren, dolayısıyla deneyenlerin ilk etapta kolayca burun bükebileceği bir parfüm grubu. Bence ana örnekleri Guerlain Vetiver, bunun daha yumuşağı Tom Ford Grey Vetiver.
Çiçekli vetiver
Aslında narenciyeliden ayırmak biraz zorlama olacak ancak, direktöman keskin limoni havadan biraz daha çiçeksi notalarla sıyrılan Paul Smith Story, CdG Vettiveru, Dior Vetiver, Armani Prive Vetyver Babylon, Diptyque Vetyverio örnek verilebilir.
Sabunsu vetiver
Ferah ve temiz hissi çok daha ön planda olan, kuvvetli citrus öğeleri üzerinde durmayan Creed Original Vetiver, Mugler Cologne ve Prada Infusion de Vetiver.
İsli vetiver
Vetiverin kök tarafını daha fazla gösteren, odunsu aromaların kuvvetli olduğu bu kokularda da Chanel Sycomore, Lalique Encre Noire, Etro Vetiver, MPG Route de Vetiver, FM Vetiver Extraordinaire başarılı örneklerden
Bu üç gruba bir türlü sokamadığım ama, denizi içinden fışkırmış vetiver kökleri gibi hem ferah hem tuzlu çok farklı kokan bir parfüm olan TDC Sel de Vetiver, değişmez favorilerim arasında.
Tam olarak başrolde değil ama sağlam vetiver temaları içeren ve beğendiğim kokular da Terre d'Hermes, bunun neredeyse çok benzeri olan Montale Red Vetyver, temayı biraz daha hafifleten Guerlain L'eau Boisee de severek kullandıklarımdan.
Gene bu grupta CdG 2MAN ve Artisan Timbuktu'yu da unutmamak lazım.
Yılın her vaktinde vetiverli parfümleri kullanmayı çok seven bendeniz, bu konuda en büyük favorilerim olarak an itibariyle kullandıklarımdan beğeni sıram
Chanel Sycomore
TDC Sel de Vetiver
Dior Vetiver
Cdg Vettiveru
Montale Red Vetyver
Tom Ford Grey Vetiver
Guerlain L'eau Boisee
Diptyque Vetyverio
şeklinde.
Bol vetiverli, fireşli günler dilerim.
17 Haziran 2013 Pazartesi
5 Haziran 2013 Çarşamba
Duygulandıran kokular
Çıkış yılı: 2013
Üst nota: Jalapeno
Orta nota: Habanero
Dip nota: Serrano
Kentli yaşam tarzına uygun, unisex, her yaştan insanın kullanabileceği bir koku.
Unisex yapısıyla özellikle öne çıkıyor.
Lansmanı geçtiğimiz hafta içerisinde başta Taksim olmak üzere tüm yurtta yapıldı.
Kokuyu ilk aldığımızda, Terre d'Hermes'te olduğu gibi -hangi doğal malzemelerle yapılmış bilemiyorum ancak gerçekten hissiyatı veriyor-bir barut akoru ile karşılaşıyoruz.
Üst notaları cidden duygulandırıyor. Doğallık hissiyatı sanırım organikliğinden kaynaklanıyor. Tamamen organik notalar kullanılmış.
Orta notalarda özellikle Meksika mutfağından bir festival adeta. Ancak buna gölge düşüren, nerden geldiğini tam anlayamadığım hafiften sirkeyi andıran bir rayiha geliyor.
Sıktıkça sıkası geliyor insanın ve ferahlatıcı etkisiyle özellikle yaz kullanımı için öne çıkıyor.
Dip notalarındaki harmoni ve kalite kesinlikle göz yaşartan cinsten.
Duş jeli ve eau de cologne serisi de, kullanım kalitesini arttırıyor. Ferahlık hissini arayanlar deneyebilir.
Koku: 10 Kalıcılık: 10 Farkedilirlik: 10 Genele hitap: 10
Gerçekten bir harika
30 Nisan 2013 Salı
Azzaro pour Homme
Çıkış Yılı: 1978
Tasarım: Gerard Anthony, Martin Heiddenreich, Richard Wirtz
Üst nota: Lavanta, Anason, Fesleğen, Adaçayı, Bergamot
Orta nota: Limon, Meşeyosunu, Vetiver, Paçuli, Sardunya
Dip nota: Misk, Amber, Deri
Dünyanın en ilginç adamının da onayladığı gibi, adeta bir baba after shave'i, dahası bir İtalyan beyefendisi.
Çıktığı zamanların parfüm ruhunu en iyi yansıtan, tam bir aromatik, yeşil baharatlı, ortayaşlı erkek parfümü. Büyük ihtimal bir çok reformülasyon geçirmiştir, ilk çıktığı zamanda nasıl kokardı bilmeme imkan yok ancak günümüzde satılan şişeleri de bu notaları ve belirttiğim hissiyatı gayet veriyor.
Üst notaları o kadar kuvvetli aromatik bitkiler ki, bu parfümü oldukça beğenmeme rağmen, sadece ilk yarım saatine pek tahammül edemiyorum, üst notalarının (özellikle anason) sert ve vurucu etkisinin biraz daha yumuşadığı sonraki gidişatı benim için daha kullanılır. Bu üst notaların sertliği mağazada ayak üstü denerseniz yanıltabilir.
Kağıttan denenecek, ucundan bakılacak bir koku değil, kullanmak gerekiyor.
Yaş ilerledikçe beğenimin arttığı bu tip parfümlerde şu anki zirve favorim Loewe Esencia olsa da, Azzaro pour Homme da pek çok parfüme kıyasla oldukça ucuz fiyatı ve kendine has etkisiyle el altında olmayı hak ediyor.
Bu tarzı sevmeyebilirsiniz ancak alanında cidden iyi bir parfüm. Yeni çıkan erkek parfümlerinin çoğunun tuvalet temizleyici limon ferahlığı veyahut şekerli baharatlı çılgınlıklar olduğunu düşünürsek, özellikle 30 yaş üstü erkeklerin denemesini öneririm.
Has bir aromatik fujer.
Drakkar Noir, Aramis Tuscany, Ralph Lauren Safari, YSL Rive Gauche, YSL pour Homme gibi parfümleri seven bunu da sever.
Bu da Enrico Bey ile gençleri kendimize çekelim reklam kampanyası
Koku: 7,5 Kalıcılık: 7 Farkedilirlik: 7 Genele Hitap: 6,5
Tasarım: Gerard Anthony, Martin Heiddenreich, Richard Wirtz
Üst nota: Lavanta, Anason, Fesleğen, Adaçayı, Bergamot
Orta nota: Limon, Meşeyosunu, Vetiver, Paçuli, Sardunya
Dip nota: Misk, Amber, Deri
Dünyanın en ilginç adamının da onayladığı gibi, adeta bir baba after shave'i, dahası bir İtalyan beyefendisi.
Çıktığı zamanların parfüm ruhunu en iyi yansıtan, tam bir aromatik, yeşil baharatlı, ortayaşlı erkek parfümü. Büyük ihtimal bir çok reformülasyon geçirmiştir, ilk çıktığı zamanda nasıl kokardı bilmeme imkan yok ancak günümüzde satılan şişeleri de bu notaları ve belirttiğim hissiyatı gayet veriyor.
pour les hommes qui aiment les femmes qui aiment les hommes
"erkek seven kadınları seven erkekler için"
tdk terk ancak duyguyu vermiş
Üst notaları o kadar kuvvetli aromatik bitkiler ki, bu parfümü oldukça beğenmeme rağmen, sadece ilk yarım saatine pek tahammül edemiyorum, üst notalarının (özellikle anason) sert ve vurucu etkisinin biraz daha yumuşadığı sonraki gidişatı benim için daha kullanılır. Bu üst notaların sertliği mağazada ayak üstü denerseniz yanıltabilir.
Kağıttan denenecek, ucundan bakılacak bir koku değil, kullanmak gerekiyor.
Yaş ilerledikçe beğenimin arttığı bu tip parfümlerde şu anki zirve favorim Loewe Esencia olsa da, Azzaro pour Homme da pek çok parfüme kıyasla oldukça ucuz fiyatı ve kendine has etkisiyle el altında olmayı hak ediyor.
Bu tarzı sevmeyebilirsiniz ancak alanında cidden iyi bir parfüm. Yeni çıkan erkek parfümlerinin çoğunun tuvalet temizleyici limon ferahlığı veyahut şekerli baharatlı çılgınlıklar olduğunu düşünürsek, özellikle 30 yaş üstü erkeklerin denemesini öneririm.
Has bir aromatik fujer.
Drakkar Noir, Aramis Tuscany, Ralph Lauren Safari, YSL Rive Gauche, YSL pour Homme gibi parfümleri seven bunu da sever.
Bu da Enrico Bey ile gençleri kendimize çekelim reklam kampanyası
Koku: 7,5 Kalıcılık: 7 Farkedilirlik: 7 Genele Hitap: 6,5
29 Mart 2013 Cuma
Dolce & Gabbana Light Blue
Çıkış Yılı: 2007
Tasarım: Alberto Morillas
Üst nota: Mandalina,
Ardıç, Greyfurt, Bergamot
Orta nota: Biberiye, Gül ağacı, Seçuan biberi
Dip nota: Misk, Meşe yosunu, Tütsü
Freşli akım erkek parfümlerinin en çok konuşulanlarından olan
Dolce & Gabbana Light Blue, firmanın “benim de bu alanda kokum olsun”
saikiyle yola çıktığı bir proje olsa gerek.
Projenin başına da popüler freş
koku yapmayı iyi bilen Alberto Morillas’ı getirmeleri de bunun bir göstergesi.
Hoş, adam aynı kokuyu bir sene sonra bir de Versace’ye sattı iyi mi...(Versace
pour Homme – 2008)
Neyse, piyasada artık eskimiş Acqua di Gio’dan beri bu tip
narenciyeli temiz FİREŞLİ kokulara talep gayet bol olduğu için firmalar bu
alandan vazgeçmiyor ve kokular birbirine oldukça benzese bile fütursuzca
piyasaya sürülmeye devam ediyor. Ülkemizde de bu tarz gerçekten seviliyor.
Koku basit, yapaylık var ama aşırı rahatsız edici değil.
Bahar-yazlık-ofislik. Uç noktaları
olmadığı için genel kullanımda herkes beğenir, ilgi de çeker.
Üst notalar zaten anladığınız üzere fiks, narenciyeler artı ardıç hep iş görüyor bu
alanda. Bir yarım saat içersinde sakinleşince hafif hafif Bulgari tarzı
biberler ortaya çıkıyor ancak pek de kuvvetli değiller.
Hele dip notalarda
açıklanan bence tamamen şaka, meşe
yosunu, tütsü vs. direk yok.
Aslında Gio tarzı bu tip kokuların ana hammaddesi (yanılmıyorsam) Hedione
denen aromakimyasal olduğu için kokuları birbirine benzetmeniz de gayet normal.
Aynı tarzdan başka bir koku olduğu, alanına yeni hiç bir şey
katmadığı için, unutulmaya mahkum. Hatta şöyle söyleyeyim, Light Blue kadın
versiyonu kendi çapında gayet başarılı bir kokuyken bunda böyle sıradanlığa
gitmeleri ilginç.
FiFi Award Fragrance Of The Year Men`s Luxe 2008 ödülünü
alması da ödülü veren kurumun ne kadar ciddiye alınması gerektiğini gösteriyor.
Dolce & Gabbana, Dunhill, Escada, Gucci, Hugo Boss ve
Lacoste parfümlerinin hepsinin bir dev firmaya ait olduğunu biliyor muydunuz?
Koku: 6 Kalıcılık : 6 Farkedilirlik: 6 Genele Hitap: 7
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)