21 Şubat 2012 Salı

By Kilian - Back to Black


Çıkış Yılı: 2009
Tasarım: Calice Becker

Formülasyon:


Aphrodisiac? Doğru tanım...

Güzel olan kadın kendinin farkında olur ya, Kilian'ın ürün sorumluları, Calice Becker ya da pazarlama departmanı; her kim koyuyorsa isimleri ne yarattıklarının bilincinde olarak vermişler bu kokuya adını.

Back to Black'i ilk denediğimde mağazadaki tester bitmişti ve kokuyu ilk kez şişeden koklamıştım. Off... İşte wow factor denen hadise bu. Üzerinden çok zaman geçti, hala ne zaman kullansam tepkim ve çevremdekilerin tepkisi farklı olmuyor. Back to Black inanılmaz zengin, mükemmel derecede uyumlu bir harmana sahip.

Resmi notalarda bir ton açıklanan bileşen olsa da puro tütünü, bal ve kırmızı meyveler net olarak hissedilenler. Koku oturduktan sonra bir miktar vanilyanın da bu klas bileşene eşlik ettiği anlaşılabiliyor. Puro tütünü ve vanilya diyince akıllara niche tayfadan Tobacco Vanille, designer tayfadan ise Pure Havane gelse de açık söyleyeyim her üç koku arasında ancak zorlama bir ilişkiden söz edilebilir.

Tobacco Vanille ile kıyaslarsak daha feminen, daha hafif puro tütünü ve daha zengin içerikten bahsedilebilir. Pure Havane'da ise Back to Black'e göre daha belirsiz tütün, daha asidik ve daha maskülen bir havada vanilyanın bariz olarak hakim olduğu, ara sıra balın kendini hissettirdiği bir koku var.

Orta notalara doğru Calice Becker'ın imzası haline gelen pudramsı bir hissyat var ve kapanışa kadar alttan alttan kendini hissettiriyor. Back to Black öyle çok farkedilir yoğun bir koku değil ama gün içinde belli aralıklarla yoklayıp insanın yüzünde gülümsemeye neden olan kalıcılığı ile çok çok (ikileme kullanmayı sevmiyorum ama BtB mecbur bırakıyor ;)) başarılı bir başyapıt.

L'oeuvre Noire serisinin bana göre en başarılı ve en özgün kokusu... Eski kafa maskülen sevenler için fazla hafif ve feminen kaçacak, uniseks koku olayıyla barışık olanların ise kafadan favorilerinden biri olacak, gourmand sayılabilecek referans bir koku.

Tom Ford Tobacco Vanille kadar yoğun olmadığı ve ben buradayım diye bağırmadığı için günlük kullanıma çok uygun, mutlaka denenmesi gereken niche listelerine tepeden dalacak kadar kaliteli, kısacası edinilmesi gereken doğal bir afrodizyak Back to Black.

Hellhound yorumu üzerine Leto puan

Koku: 8 Kalıcılık: 8 Farkedilirlik: 8 Genele Hitap: 7


L'oeuvre noir serisini Kilian Hennesy'nin bir resmiyle kapatalım. İnsan zengin, başarılı ve yakışıklı üçü bir anda olmamalı. Ahımı aldın Kilian.


21 yorum:

  1. Merhaba Hocam, parfüm için yapmış olduğunuz açıklamaları okudum ve ben bir parfüm manyağıyımdır.Ne yalan söyleyim bu kokuyu koklamayı çok istiyorum fakat bu kokunun hangi mağazalarda olduğunu bilsine sahip değilim.Hangi mağzalarda olduğu hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, By Kilian markasını Harvey Nichols ve parfümeri standı bulunan Brandroomlarda deneyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Kozmetik mağzalarında bulabilir miyim peki ( tekin acar kozmetik gibi ? )

    YanıtlaSil
  4. Hayır, By Kilian markasını Harvey Nichols ve parfümeri standı bulunan Brandroomlarda deneyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  6. Rica ederim, iyi koklamalar :)

    YanıtlaSil
  7. Mrhb leto dostum http://www.parfumtutkusu.com/forum/index.php da kayıt ol diye bi bölüm yok foruma kayıt olamıyormuyuz yada benim tarayıcımda mı görünmüyor kayıt ol, üye ol ikonu?

    YanıtlaSil
  8. Ben de foruma üye olmak isterim.Gerekli kriterleriniz neler acaba :)
    Üyeliğin herkese açık olmayışı güzel birşey...

    YanıtlaSil
  9. ben 3-4 sise kullandm hediye olarak geliyordu abimden tatli bi kokusu var ama off aman dedirtecek bi parfum degil fiyati 500 liraya yakin oldugu icin piskolojik olarak guzel hissediyorsunuz

    YanıtlaSil
  10. Her parfüme temkinli yaklaşan Leto'yu içine çeken parfüm bulundu bence...

    hani hayatına metres girdikten sonra gerçek karına soğuk yaklaşırsın ya bence hayatına killian girdikten sonra diğer parfümleri pekte umursamıyorsun.

    not: 19 yaşında bekarım

    YanıtlaSil
  11. Doğrudur, Kilian, Creed, Amoauge, Parfum d'Empire markalarını severek kullanıyorum.

    YanıtlaSil
  12. y.dışında bir arkadaşıma sipariş vericem ama şimdi Creed Green ile By kilian Back to Black arasında kaldım karar veremiyorum. İkisinide isterdim ama tek hakkım var. Öneriniz nedir ikisi arasından hangisini almalıyım ? şu an kullandığım parfümler YSL la nuit, kenzo power, issey miyake L'Eau d'Issey.tşkler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faruk Bey merhaba, fiyatından dolayı denemeden alınmaması gerektiğini düşünüyorum ancak içinde bulunduğumuz mevsim ve bahsettiğiniz parfüm seçimleri dolayısıyla ben GIT derim.

      Sil
    2. ve hatta 2011-12 üretimi olmasına dikkat edilmeli, 2010 GIT ler oldukça zayıf.

      Sil
  13. Yanıtınız için teşekkür ederim ama malesef ikisini de alamamış arkadaşım. Kısmet işte.. neyse kafaya koydum bugün gidip fresh bişeyler alayım diyorum ya Ck Eternity Aqua ya da Chanel Allure Homme Sport alıcam gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Üstad merhaba; iyi bayramlar öncelikle.
    Birkaç parfüm arasında kaldım.Yardımını rica edeceğim.
    - Tom Ford -Tobacco Vanille
    - By Kilian - Cruel İntentions
    - CD - Homme İntense

    Bir de Creed
    Gıt
    Millesime İmperial
    Himalaya
    üçlüsünden sen hangisini seçersin?

    ( Şu anda Terre D'Hermes kullanıyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, iyi bayramlar size de.

      Bu fiyat seviyelerindeki parfümleri iyice bir deneyip emin olduktan sonra almak lazım. Ben üçünden Cruel Intentions'ı en çok seviyorum.

      İkinci sorunuz için de GIT. Imperial de güzel koku, yabana atılmaz ancak Himalaya'yı pek tutmuyorum.

      Sil
  15. Merhaba,
    ebay ingiltere'den, Tom Ford Tobacco Vanille, Noir de Noir, Neroli Portofino samplelarını aldım, ama orijinal çıkmadı. Yarım saat sonra koku filan kalmadı. Orijinal sample gönderen bildiğiniz bir yer var mı?

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,
    öğrenmek istediğim acaba freeshoplardan bulabileceğim bir parfüm mü dür?

    YanıtlaSil
  17. Öncelikle merhaba...Ben hala aradığı parfümü tam olarak bulamamış bir erkeğim...Şu ana kadar sırasıyla Black XS-Boss bottled-Diesel Fuel for life-Hermes Nil-Ysl La nuit-Dior Homme(yeni formulasyon) kullandım...Kullandıklarımın arasından Black XS beni ve çevremdeki karşı cinsi en etkileyen parfüm olmuştu...Sanırım karanlık hissiyat veren ve karşı cinsi etkileyen hafif şekerli parfümleri seviyorum...Sizden isteğim aşağıdaki parfümler arasından benim (tarif ettiğim kadarıyla) sevebileceğim karşı cinsten olumlu tepkiler alacağım kalıcılığı fazla çok yormayan ama yinede farkedilebilirliği yüksek olanı seçmeniz(bulunduğum yer itibariyle deneme şansım yok yurtdışından getirme imkanım var)
    1-By killian back to black
    2-Incense Oud
    3-Costum National Scent Intense
    4-Herhangi bir niş(çok fazla bilgim yok istediğini önerebilirsin)
    5-Tom Ford Extreme

    YanıtlaSil
  18. bı gun bu parfumu tom ford nerolı ıle karıstırmanızı onerırım..

    YanıtlaSil