8 Ekim 2011 Cumartesi

Issey Miyake L'Eau d'Issey


Çıkış Yılı: 1994
Tasarım: Jacques Cavallier

Üst nota: Yuzu, Tarhun, Mandalina, Kişniş, Limon, Bergamot
Orta nota: Muskat, Safran, Tarçın, Mine, Sardunya
Dip nota: Misk, Sandalğacı, Vetiver, Sedir

Issey Miyake'nin bu modeli gerek ülkemizde, gerek yurtdışında senelerdir severek kullanılan, kült olmuş bir koku diyebiliriz. Fresh-çiçeksi aleminde amiral gemilerinden biri olduğunu ben de kabul ediyorum. İçeriği çok zengin olan bu ikonik parfümün hissiyatına bir bakalım.

Parüfümün üst notaları hafifçe baharatlı olmakla birlikte tamamen narenciye öğeleri taşıyor. Özellikle limon-mandalina ve bergamot oldukça öne çıkıyor diyebilirim. Oldukça tazeleyici olan bu üst nota bombardımanını fresh parfüm severlerin beğenmemesi çok zor, çevrenizden olumlu tepkiler alabileceğinizi söyleyebilirim. Gerçekten çok temiz ve taze bir başlangıcı var.

Orta notalarına geçildikçe özellikle muskat, kokuyu hafif tatlılaştırırken, mine ve sardunya ile birlikte hiç de kadınsı olmadan çiçeksi öğelerini gayet iyi gösteriyor. Bu aşamalarında nispeten sentetik olduğunu da söyleyebilirim, ancak burnu yakmıyor. Biraz elinizin ayarını kaçırırsanız bu aşamaları boğucu olabilir. İdeal kullanımı 4-5 sprey. Orta notalarında öne çıkan bu çiçeksiliğini "erkek" parfümleri sevenler yadırgayabilir.

Dip notalarında ise özellikle sandalağacı ve sediri hissettim diyebilirim. Hafif tatlı bir odunsu yöne doğru kokuyu hem taşıyıp, hem de kalıcılığını sabitleyip arttırıyorlar.

Özetle l'Eau d'Issey için temiz bir hafif odunsu-narenciye kokusu. Popülerliği ve sahteleri-taklitlerinin yaygınlığı yüzünden kullanımına bir ket vurabilirsiniz ancak her parfümseverin denemesini öneririm. Ben severek kullanıyorum

Soğuk kış günleri dışında dört mevsim kullanılabilir.

Koku: 7 Kalıcılık: 7 Farkedilirlik:7 Genele Hitap: 7
Aldığıma pişman mıyım?: Hayır


28 yorum:

  1. ben bu parfümü seviyorum. rahatlatıcı, sakinleştirici bir etkisi var. Püfür püfür kokmak istemediğin zamanlar için çok uygun bence :)

    YanıtlaSil
  2. İyi akşamlar. Muhtemelen yeri değil ancak 25 yaş üstü kumral-esmer tenli biri için kalıcılığı üst düzeyde olan bir parfüm önerir misiniz? Bundan önce çok beğenerek Ralph Lauren Blue kullanıyordum çok beğenerek. Ancak her yerde sahtesini görünce soğudum. Sıkça rastlamayacağım ve tedariğinde sorun yaşamayacağım sürece bütçe önemli değil. Bir kaç alternatif yazarsanız memnun olurum.

    YanıtlaSil
  3. Terre d'Hermes, Dior Homme Intense, Costume National Homme deneyebilirsiniz, kalıcılıkları yüksektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. terre bilmiyorum ama c.national diordan çok kalıcı ama koku olarak dior daha çekici daha güzel bir koku

      Sil
  4. Cevabınız için teşekkürler. YSL Body Kouros uygun olur mu sizce?

    YanıtlaSil
  5. Sevdiğim bir parfümdür, en azından denemelisiniz.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim yardımınız için.

    YanıtlaSil
  7. Body Kouros aldım. Aşırı memnunum. Teşekkürler yönlendirmeniz için.

    YanıtlaSil
  8. Body Kouros nasıl bir koku tarif edebilirmisiniz aromatikmi şekerlimi baharatlımı bende merak etttim.

    YanıtlaSil
  9. Selam, blogda Body Kouros yorumu mevcut. Çok genel hatlarıyla sorarsanız, evet tatlı bir koku diyebilirim.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, kalıcılığa verdiğiniz 7 puan bence çok iyimser. Evet güzel, ferah bir kokusu var; ancak bende kalıcılığı ,tabii kişiden kişiye değişir, en çok 2 saat oldu. almak isteyenlerin bu durumu göz önünde bulndurmalarını isterim.

    YanıtlaSil
  11. Yorumunuz için teşekkür ederim. Benim de janrı arasında kullandığım en kalıcı parfümlerden olmuştu kendisi. Tabi ki denemeden almamakta fayda var.

    YanıtlaSil
  12. intense versiyonu kalıcılık sorununu giderebilirmi..

    YanıtlaSil
  13. çiçeksi notaları bence gayet güzel kokuyor yanınızda oturan kişi kokuyu rahatlıkla alabiliyor.

    YanıtlaSil
  14. bunun intense versiyonunu denediniz mi acaba? Koku aynı kalıcılıkla mı oynamışlar yoksa tamamen farklı bir parfüm mü intense olanı.

    YanıtlaSil
  15. Leto üstat sence yaz için givenchy intense ultramarine mi yoksa issey miyake mi? Benzer parfümler olmasa da parfüm fiyatları yüzünden ikisini birden alma imkanım yok issey miyake'ye daha yakınım ben ama senin düşüncen nedir acaba?

    YanıtlaSil
  16. insense yazacaktım intense yazmışım pardon leto, sorum hala geçerli ama :)

    YanıtlaSil
  17. Arkadaşlar şunu en baştan ve kesin olarak belirtmek istiyorum ki hiçbir parfüm denenmeden ve koklanmadan alınmaz, alınmamalıdır. Sebebi ise bu tamamen bir zevk meselesidir, kimisine muhteşem gelen bir koku bir diğerinin pek hoşuna gitmeyebilir, bu nedenle de burada yer alan parfüm yorumları kişinin kendi zevkine göre yapıldığı için parfümün aldığı notlar kimseyi yanıltmamalıdır... Şahsen Calvin Klein Eupheria, Issey Miyake ve Gucci Sport kullanıyorum ve gerçekten 3'ü de kendi kullanım alanlarında görevlerini fazlasıyla yapıyorlar. Özellikle Calvin Klein Eupheria 2010 ve 2011 de en çekici erkek kokusu kabul edilmiş baya dehşet bir parfüm arkadaşımız. Şiddetle önerilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzun ilk bölümüne aynen katılıyorum ve hatta arttırıyorum. İnternet üzerindeki tüm parfüm yorumlama platformlarında, yorumlayanın özellikle sizin çok sevdiğiniz/hiç sevmediğiniz kokular hakkında ne dediğini okuyun, inceleyin. Yorumcuyla benzeşen zevklere sahip olduğunuza kani olursanız takip edin, aksi halde yanıltıcı olur, zaman kaybı olur.

      Ancak ikinci kısmına katılmak mümkün değil. Zira iki satır önce ortaya konan iddia ile çelişiyor. "Euphoria en çekici kabul edilmiş", kim kabul etmiş, neye göre etmiş, kime sormuş? Ortada elle tutulur bir tek FIFI var ancak bana kalırsa sponsoru Coty, Givaudan vs. olan bir kurum bu tür seçimlerde yeterince bağımsız olamaz, 20 milyar dolarlık endüstri bu.

      Ha Euphoria'yı ben de vaktinde severek kullandım ve şu tecrübemle vasat bulurum ayrı. Ancak her örnek uzaydan kullanıcının bulunduğu basenotes, fragrantica gibi platformlardan da muhakkak ilk paragrafta bahsettiğimiz işi yapın.

      Sil
  18. Evet sizin de dediğiniz gibi kim etmiş neye göre etmiş soruları gerçekten cevaplaması imkansız sorular kaldı ki ben de öyle düşünüyorum sonuçta kendi zevkleridir kafalarına göre seçmişlerdir tabii ki... Ancak ikinci paragrafımda zaten "öyledir, kesindir" gibi tabirler elbette ki kullanmadım, bu onların görüşüdür, ben de beğendiğim için tavsiye ettim sadece gerisi hikayedir, yani ilk paragraf aynen doğrudur :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu konu her şeyden önce zevk meselesi. Tamam kalite apayrı bir belirleyicilik ama kokudan hoşnut olmadıktan sonra istersen en kaliteli en saf en doğal malzemelerden yapılmış olsun koku kullanırken keyif vermiyor. Örneğin "Boss Just Different" 2011'in en kötü 10 kokusundan biridir diyenler dahi oldu o kokuya ama ben bayıla bayıla kullanıyorum. Başından sonuna kadar dümdüz, basit bir parfüm ama koltuğumda otururken gece bir anda canım çekiyor kalkıp dolaptan çıkarıp kapak içini kokluyorum. Bildiğin özlüyorum anlamsız bir şekilde. Annem de en çok o kokuyu seviyor kız kardeşim de kız arkadaşlarım da erkek kardeşim de ama gel gör ki internette yerden yere vurulan bir koku. Örneğin Davidoff Hot Water sinirlerimi bozuyor, DKNY Red delicious hoşuma gidiyor, 1 million midemi bulandırıyor. Ev kullanılmayan parfümler yuvasına döndü. Armani Code'dan iki günde sıkıldım ama Xeryus Rouge'a doyamıyorum, Dior Homme'u neredeyse yatarken sıkıcam, Gucci Pour Homme I ile yıkanasım var.....
      Yani uzatmadan şuna gelmek istiyorum. Bu iş zevk meselesi ama parfümler hakkındaki incelemeler genel bir fikir veriyor ve zamanla insanların kendi beğenilerini keşfetmesini sağlıyor. Bu sebeple sevgili Leto'ya çok teşekkür ediyor, keyifle takip ediyorum.
      Hatta cidden çok merak ettim şimdi... Sevgili Leto Hugo Boss Just Different'i yorumlamayı düşünmez misin?
      "KML"

      Sil
  19. Bir sey sotmak istiyorum..allah askına GUCCİ POUR HOMME 1i nereden buluyorsunda yıkanasın var merak ettim doğrusu???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kokudankokuya.com da satılıyor

      Sil
  20. bence sanat eseri, notu eksik vermişsiniz!! yıllardır bunda daha güzel ve akılda kalıcı bir kokuya rastlmadım

    YanıtlaSil
  21. issey miyake intense versiyonu için bi yorum alabilir miyim.

    YanıtlaSil
  22. Efsanedir yalnız son vereiyonunun performansı çok düşük.

    Leto fraiche olanı nasıl?

    YanıtlaSil
  23. Leto usta ne yapacağız o zaman? İsseyin güncel hali performans olarak baya düşük.Doldurma olanları daha farkedilir anla ;)

    Acaba bu koku ne zaman reformülasyon oldu?

    YanıtlaSil