28 Nisan 2011 Perşembe

Ralph Lauren Polo Blue

Çıkış Yılı: 2002
Tasarım: Carlos Benaim - Christophe Laudamiel

Üst nota: Kavun, Salatalık, Mandalina
Orta nota: Sardunya, Adaçayı, Fesleğen
Dip nota: Misk, Deri, Paçuli, Meşe yosunu

Ralph Lauren firmasının gene fresh aleminde amiral gemilerinden olan bu koku, Calvin Klein, Davidoff, Tommy Hilfiger gibi kokulardaki "hiç kimseyi rahatsız etmeden hoş kokma" minvalindeki klasik Amerikan hayat tarzını yansıtan bir parfüm, çok ama çok güvenli bir koku.

Üst notalarındaki aromalar tam bahar-yazlık, kavun-mandalina-salatalık üçlüsüyle açılan bir kokuya temiz ve ferah kokuları seven hiç bir erkeğin hayır diyebileceğine inanmıyorum.

Orta notalarına geçildikçe Armani-YSL tarzı Akdeniz baharatlarını kullanarak biraz daha erkeksi bir havaya bürünüyor.

Diplerinde bahsedilen notalar ise belli ki sabitleyici olarak kullanılmış, kendilerini birer akor olarak pek hissettiremiyorlar.

Nihayetinde Polo Blue tartışmaya gerek bırakmadan güzel kokmayı ve hiç kimseyi rahatsız etmemeyi hedefleyenlere hitap eden, ancak çok da bir özelliği olmayan bir parfüm. Uzun süre kullanımda sıkıcı olur ancak denenmeli, hatta Acqua di Gio ile birlikte bir referans olarak alınmalı.

Koku: 7 Kalıcılık: 7 Farkedilirlik: 7 Genele Hitap: 8
Aldığıma pişman mıyım?: Hayır

24 yorum:

  1. benim çok sevdiğim bir parfüm..yakın zamanda tekrar almayı düşünüyorum..incelemende " Yazlık kullanım için daha çok sevdiğim kokularım mevcut, almam." demişsin,isimlerini paylaşabilir misin?Acaba beni blue dan vazgeçirebilir mi?:)) emeğine sağlık Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Tabi paylaşırım. Hermes Un Jardin sur le Nil, Thierry Mugler Cologne, Ferre Bergamotto Marino'yu sayabilirim

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle böyle bir blog kurduğunuzu için size teşekkür etmek istiyorum.Gerçekten bizlerin kafasında bir genel kanı oluşmasına yardımcı oluyorsunuz.
    "Acqua di Gio ile birlikte bir referans olarak alınmalı." demişsiniz.İkisini kıyaslamak gerekirse hangisini tercih edersiniz?

    YanıtlaSil
  4. Selam, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. Ben kıyas pek sevmeyen bir insan olduğum için ikisini de alırdım:)

    Şaka bir yana, Gio'nun kokusu artık ıslak mendillere kadar düşmüşken, Polo alırdım herhalde.

    YanıtlaSil
  5. İnceleme için teşekkürler.
    http://tr.strawberrynet.com/mens-fragrances/ralph-lauren/polo-blue-coffret--eau-de-toilette/125495/#DETAIL

    Bu siteden satın almayı düşünüyorum. Sizce ederi bumudur yoksa fazla mı?

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Selam, Strawberry Türkiye'ye gönderim yapmıyor, anasayfasında üstte uyarıyı görebilirsiniz. Hatta ülkemize posta yoluyla parfüm getirmek yasaklandı.

    YanıtlaSil
  7. yazlık kullanım için uygunmudur sence leto ?

    YanıtlaSil
  8. Polo Blue gayet uygundur, hoş ve ferah kokusuyla yazın gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  9. selamlar polo blueyi denedim tam da bahsettiniz gibi temiz bir koku fakat farkedilirliğk ve kalıcılık konusunda kararsız kaldım bi kaç parfüm daha deneyip tercih yapacağım ,sizin lkbahar ayları için farkedilirliği yüksek 20-30 yaş arası önerebileceğiniz kokular nelerdir ,?

    YanıtlaSil
  10. Bugün denediğim bir başka kokuda polo blue idi..Ne kadar harika bir koku olduğunu daha önceden bilmediğim için kendisinden özür diliyorum :) gerçekten yaz ayları banko kokum polo blue olacak...Erbay

    YanıtlaSil
  11. herkse merba...evelsigün sevil magzasından 75ml olanını aldım. acıkcası pisman oldum cunku koku bıraz arkotras kolanyası vari yanı onun bı turevi gıbı sıradan bı erkek kokusu,kalıcılık desenız 2gundur kullanıourm sabah cıkarken 5-6kere sıkıp ama yetersız kalıyo,yada esmer tenlı bırı olarak bende uymadı... sonuc olarak bıdaha asla almam! buarada aynı anda baska bı kokuda aldım vede hastası oldum! 125ml EDP aldım VANCLEEF MİDNGİHT IN PARİS muhakak bı deneyın sadece sevil magzalarında satıyolar arkadslar... S.T

    YanıtlaSil
  12. merhaba.Yurt dışından bize 212 vip men ve 212 men geldi( gri kutulu) 212 men'in çok beğenildiğini yorumlardan okumuştum bu yüzden kendime aldım.Diğerini arkadaşa bıraktım..İkisi aynı fiyat olmasına rağmen olağanüstü fark var.212 vip men iki kere fısfıs yaptığım halde saatlerdir kokusu duruyor.Kalıcılığı çok iyi ve bence özgün parfüm.212 men için aynı şey söylemeyeceğim.Doldurma parfümlerde taklidi çok ve dışardan biri orjinalini kullandığımı bile farketmeyebilir.Tek fark orjinali daha kalıcı.. diyeceğim o ki,212 vip men parfüm zevkine sahip birine parfüm tavsiyeniz ne olabilir( koku ve kalıcığı baz alırsak) Ralph Lauren Polo blue nasıl bir tercih olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, 212 VIP Men ben kullanmadım ancak yazılan çizilenler ağırlıkla PR 1 Million'a benzediği şekilde. Bu minvalde tatlı, hafif baharatlı, etkili ve kalıcı kokuları seviyorsanız seçenekleriniz bol. YSL La Nuit le Parfum, Victor & Rolf Spicebomb, bir nebze Burberry London, Guerlain Instant Extreme deneyebileceğiniz parfümler arasında.

      Sil
    2. Üstad, bir öneride ben isteyeceğim, son 3 yıldır lanvin, polo blue ve coolwater 3 lüsünden başka parfüm kullanmadım sırayla alıyorum. Sıkılmadım da aslında ama bu tarzda başka kokular arıyorum, creed bulabilseydim denerdim. Bir kaç tavsiyede bulunursan sevinirim.

      Sil
    3. Selam, yeni çıkan ve özellikle yazlık diye lanse edilen parfümlerde aslında klasik tip calone ve yapay meyveli kokulardan geçilmiyor. Saydıklarınızdan kendinizle özdeşleştirdiğiniz varsa devam derim, ama klasik Gio kokusunu seviyorsanız Gio Essenza'ya, ya da Sevil Parfümeri'nin ülkemiz getirdiği Comme des Garçons 2'ye bir bakabilirsiniz. Farklı yapısıyla muhakkak ilginizi çekecektir.

      Sil
  13. Güzel bir parfüm. Tam yazlık bir parfüm. Hele şöyle rüzgarlı bir havada efil efil geliyor kokusu. Beyaz renge çok yakıştırıyorum Polo Blue'yu :)

    YanıtlaSil
  14. dün deneme imkanım oldu. ama resmen jel formundaki eski mintaxlar gibi kokuyor. bulasık deterjanı gibi geldi, içime sinmedi

    YanıtlaSil
  15. Bu incelemeyi yapan ben olsaydım kesinlikle bu parfümü kimseye tavsiye etmez, ekşi ekşi tekdüze bir koku olduğunu söyleyerek yazımı bitirirdim. Bir diğer sitedeki "ekşi salatalık" tabiri aynen buna uyuyor. Koku tekdüze. Değişmeden sadece hafifleyerek teni terkediyor.

    Ayrıca sentetiklik çok açık.

    Aslında bu tarz sucul olduğu söylenen kokuların bir çoğu için bu geçerli. Çoğu sentetik ve tekdüze kokular. Versace Blue Jeans gibi.

    Gübre çiftliğinde çalışan kişi zamanla o kokuya alışır, bir gül bahçesine girerse de şoka girer bayılır. Bu da ona benziyor. Bu kötü kokuyu kullananların burnu bunu kanıksıyor, alışıyor.

    Popüler olduğu için gençlerin bunu sevmeye kendilerini şartlandırdığını düşünüyorum.

    Güzel koku, ilk nefeste kendisini belli eder ve yapaylık içermez.
    Başlangıcı çok kötü olan bir kokunun sonrası da iyi olmaz.

    Bu minvalde değerlendirecek olursanız, tercih edilebilecek kokuların çok fazla olmadığını göreceksiniz.

    Sentetik olan hiç bir koku güzel değildir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle merhaba.Yazınızda bahsettiğiniz gençlerden biri olarak cevap vermek istiyorum.Yaşım 20 yaklaşık 3-4 aydır parfümlerle deli gibi ilgileniyorum.İnternette yapılan yorumların bir çoğunu okudum ve harika, şaheser denen bir çok kokunun benim için çok ağır olduğunu ve bu kokulara burnumun tahammül bile edemediğini fark ettim.Buraya şimdiye kadar bir şey yazmadım fakat gübre çiftliği benzetmeniz sinirimi bozdu.Polo blue 'nun orijinalini kokladım çok hayran kalmadım fakat rahatsız da olmadım.Önerilen ağır kokular hakkında gençler hacı misi dese kızarsınız sanırım.O yüzden parfüm yorumlarınızda bence biraz daha düzeyli bir üslubu tercih edin.Bizden 40 yaşında adamın sıkacağı kokuları beğenmemizi beklemeyin ve insanları yanlış yönlendirmeyin.

      Sil
  16. Polo blue güzel koku ama bayanlar için sıradan birşey. Kadın burnuna özel gelmiyor bu koku.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugüne kadar isimlerini yazmaya başlasam akşama akadar sürecek kadar çok çeşit kullandım. naçizane düşüncem Parfüm kişilik ve karakter ile alakalı ve polo blue sıktığım bir gün sıradan bir bayan arkadaşımın sadece kokuma tutuklu olduğunu ve sonrasında bu kokunun beraberliğe ve hatta evliliğe kadar götürdüğünü söyleyebilirim hala kullanıyorum ve 2 çocuk sahibiyim gayette memnunum her yaşta kullanılabilecek ve bence her mevsim bıkmadan usanmadan kullanabileceğim bir koku. hayatta bir çok deneyiminiz oluyor ama son tercihiniz hayat boyu tek tercihiniz oluyor.

      Sil
    2. Allah mutlulugunuzu arttirsin

      Sil