1 Ocak 2011 Cumartesi

Burberry Brit

Çıkış Yılı: 2004
Tasarım: Antoine Maisondieu

Üst nota: Mandalina, zencefil, bergamot, kakule
Orta nota: Gül, küçük hindistan cevizi, sedir
Dip nota: Tonka, paçuli, misk

Burberry'nin erkek kokuları arasında, London patlamasından önce en ses getireni de Brit idi. Kadın versiyonunu çok beğendiğim Brit'in erkek versiyonu için yorumum, kokunun hoş bir yumuşak odunsu olduğu şeklinde.

Notalarını incelersek üst notalarındaki klasik narenciye aromalarını zencefil ve kakulenin bastırdığını söyleyebilirim. Mandalina ve bergamot, alışılageldik üst nota ferahlığının yerine sadece güçlü kullanılan baharatları hafif yatıştırmakla yetinmiş.

Yaklaşık 20 dakika içersinde orta notalarına geçen parfüm, baskın baharatlardan adeta evrim geçirerek yumuşak bir gül-pudra kokusuna dönüşüyor. Bu yumuşak rayiha, etkisini 1 saat boyunca farkedilir bir şekilde hissettiriyor.

Yavaş yavaş dibindeki paçuli ve sedirin de açığa çıkmasıyla baharatlı başlayan Brit, nihayetinde net bir çiçeksi-odunsu kokuya dönüşerek 5-6 saatlik ömrünü tamamlıyor.

Parfüm tecrübesinden ayrı tutulamamakla beraber, Brit, beğenilmemesi zor bir koku. Aman aman bir yanı yok ancak hoş ve çekici etkisini makul bir kalıcılık düzeyi ile hissettirdiği için başarılı diyebiliyorum.

Koku: 6 Kalıcılık: 7 Farkedilirlik: 7 Genele Hitap: 7
Aldığıma pişman mıyım?: Hayır

30 yorum:

  1. leto kardeş bana yardımcı olursan sevinirim hayatımda ilk defa orjinal bir koku alacagım fiyatı yüksekte olsa burbery brit 'i begendim aslında ama yinede tedirginim paramın boşa gitmesinden 6 kişiye koklattım kokuyu nasıl diye 5 i begendi 1 i begenmedi ::) benim istedigim herkezin begenecegi bir koku olsun paramın gerçekten boşa gitmedigini anlıyacagım bir koku sence burrbery brit'i alsam pişman olurmuyum beni bilgilendirirsen sevinirim

    YanıtlaSil
  2. 1 soru daha kalıcılıgı ve farkedilebilirligi gün boyunca devam edermi ??? yoksa aynı diger açık parfümler gibi 2 saat sonra farkedilirligini kaybedermi cevapları bekliyorum

    YanıtlaSil
  3. Kokuyu siz beğendiyseniz soru işareti kalmamalı bence. Sonuçta kullanacak olan sizsiniz :)

    Brit'e gelirsek tatminkar bir koku, kalıcılığı vasatın az üstü, kokusunun da beğenilmeyecek bir yanı yok.

    Paranızın hiç boşa gitmeyeceği kokular için Hermes, Gucci, Dior gibi "ender boş iş çıkaran" firmalara yönelebilirsiniz. Ama tabi ki onlar da zevk meselesi, bu yüzden iyi ki yüzlerce çeşit parfüm var :)

    YanıtlaSil
  4. anladım leto çok saol bilgilendirme için peki sence bu koku yaz kış kullanılabilir mi? bide bu burberybrit'in kokusu 100 cm uzaklıktaki birine gidermi yoksa kokuyu farketmesi için dibime kadar girmesimi gerekir ::))kusura bakma fazla soru oldu ama alacagım kokuyla ilgili bazı bilgiler edinmek istiyorum ::))

    YanıtlaSil
  5. Sıcak yaz günlerine ağır kaçabilir. Farkedilirliği normal ama uygulamaya göre ve kişiden kişiye değişebilir. Bence bu kadar tereddütünüz varsa denemeden kesinlikle almamalısınız :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Kusura bakmayın başlıkla alakalı olmayacak sorum ama Burberry the beat incelemesini türk bloglarda bulamadım. Siz bu kokuyu deneyip bir şeyler yazmayı düşünüyor musunuz?

    YanıtlaSil
  7. Selam, Beat bence basit bir odunsu biberli koku. Bu alanda Gucci pour Homme'un tahtı kolay kolay sarsılmaz.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim. 30 ml The beat sparişi vermiştim. Gucci pour homme hakkında yazınızı okudum, onun da küçük şişesini bulabilirsem uygun fiyata denemek isterim.

    YanıtlaSil
  9. merhaba,
    daha önce aqua armani ve ıssıy mıyakı kullandım.yeni bir fresh koku arıyorum.tavsiye edebileceğiniz bir koku varmı?

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, Bulgari Aqua deneyebilirsiniz, güvenli bir tercihtir.

    YanıtlaSil
  11. Leto, Alain Delon denedinmi Hiç? veya Alain Delon hala üretimdemi...Kısacası Alain Delon veya Antonio Banderas, Kullanmışsan Değerli Yorumlarını Bekliyorum.
    Ünlüler ismine üretilmiş parfümlerde,öne çıkan koku kalitesimi yoksa, adı geçen ünlüyü kullanıp parfüm satışı sağlamakmı :)
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, tesadüf eseri elime geçen Sean John Unforgivable harici ömrümde "celebrity" parfümü kullanmadım, ancak merak edip denedim.

    Bu tip ürünler hakkındaki şahsi fikrim, sizin ikinci söylediğiniz. Ünlüler isim kullanım hakkını satıyor, parfümün nasıl koktuğundan haberi bile yoktur. Ekserisi de popüler parfümlerin benzeridir.

    Bu konuda, parfümün üretim sürecine de bizzat katılan ve ortaya çıkan ürünün kaliteli olmasını çok isteyen ünlü olarak sadece Sarah Jesssica Parker parfümlerini biliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu celebrity parfümünü arıyorum herkes fransz bakıyor bu parfüm ne olarak biliniyor bi fikriniz varmı?

      Sil
    2. Merhaba, tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadım

      Sil
  13. Leto Bey burberry sport'u deneme şansınız oldu mu?

    YanıtlaSil
  14. Merhaba, sadece mağazada deneme maksatlı koklamıştım, fena bir koku değil ancak malesef detaylı bir yorumum yok.

    YanıtlaSil
  15. Yıllardır kullandığım bir koku.Tam parfümüm bitmek üzereydi ki Zidaya sitesinde indirime girmişken hemen aldım bir tane. Özellikle narenciye kokularını sevenler e tavsiye ederim çok iyi bir parfüm, genellikle farkedip soruyorlar. Fiyatı da diğerlerine göre uygun.

    YanıtlaSil
  16. slm leto.önclikle bloğunu çok beğenerek takip ediyorum.bir sorum olacaktı.bu parfümlerin küçük esans özleri var diye duydum.onlar nerede satılır nasıl temin edebilirim acaba. ve bir sitenin de güvenilir olup olmadığını soracaktım.duydunuz mu daha önce bella Mola sitesini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. slm ben yıllardır ingilterenin en büyük parfüm sitesi cheapsmellsden parfüm sipariş veriyodum, ingiltereden gelen bir maille bellamola sitesinin onların olduğunu öğrendim,%100 güvenilir yani rahat ol hatta şuan piyasada en çok güvenebileceğin site diyebilirim

      Sil
  17. iyi günler .yorumlarınızı çok beğenerek takip ediyorum. bir sorumolacaktı.parfümlerin küçük esans özleri( 5 yada 6 ml gibi) nerelerde satılır.nasıl temin edebilirim. birde bella mola sitesini biliyor musunuz.güvenilirliği hakkkında bilginiz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba beğeniniz için teşekkür ederim. Deneme boyları genellikle parfümerilerde oluyor. Bellamola'yı bir kere kullandım memnun kaldım.

      Sil
  18. Niye bu kadar abartıldığını bir türlü anlamadığım bir parfüm

    YanıtlaSil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. hocam brit mi london mı ? sizce hangisi ?

    YanıtlaSil
  21. leto üstadım parfüm bozulur mu? yani kaliteli bir parfümün ortalama ömrü ne kadar . saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ısı ve ışıktan uzak tutmaya gayret göstermek gerek. Ben büyük bir sorunla karşılaşmadım şimdiye kadar.

      Sil
  22. Birtte kalıcılıkla ilgili sorunum var , çok fazla kalıcı oldugunu dusunmuyorum sizin yorumunu nedir ?

    YanıtlaSil
  23. Merhaba konu ile pek alakalı değil ama uzun süredir orjinal parfüm alacağım ve kararsızım. Turunçgiller hitap ediyor bana ve issey miyake kullanıyorum yaşım 21 üniversitede okuyorum spor ama oturaklı bir yapım var. İssey miyake artık sıktı arada kaçamaklar yapmak istiyorum. Terre d Hermes yada Yves Saint Laurent L'Homme hakkında düşünceleriniz nelerdir? Kalıcılıkları ve kritelere uygunlukları hakkında bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  24. Kokusu hafif gayet güzel fakat kalıcılığı düşük bir parfümdü.

    YanıtlaSil