6 Aralık 2010 Pazartesi

Yves Saint Laurent Live Jazz



Çıkış yılı: 1998
Tasarım: Pierre Bourdon

Üst nota: Limon, Greyfurt, Nane
Orta nota: Kişniş, uşkun
Dip nota: Küçük hindistan cevizi, amber, vanilya, sedir

Genelde kadınlar için ağır oturaklı, erkekler için de belli bir görmüş geçirmişlik ve yaş grubu isteyen kokular üreten YSL firması, zamanında gençlerin de kullanabileceği bir koku yapmış demek ki.

Live Jazz, üst notalarından da anlaşılacağı gibi bahar-yaz kullanımına uygun, son derece ferah bir koku. İlk on dakikasındaki hafif notalar en sağlam yaz sıcağını bile sanki bıçakla ikiye kesecek kadar ferahlatıcı ve doğal. Açıkçası bu yönünü çok sevdim. Zira yazın parfüm kullanmak neredeyse anlamsız hale gelir, en hafif dediklerimiz bile bazen rahatsız eder, kimisi de 5 dakikada buharlaşır gider.

Live Jazz ise böyle değil. Bu ferah üst nota bombalama etkisiyle Lacoste Booster'a çok benzettim. Ancak Booster'dan daha doğal koktuğunu söyleyebilirim.

Yalnız Live Jazz'da beni rahatsız eden, kokuyu pek sevmememe sebep olan ekşi bir şeyler var. Orta notalara yarım saat içersinde geçerken kişniş ve uşkun adındaki bitkinin kokusu ortaya çıkıyor. Kişniş kokusunu biliyorum, rahatsız da etmez ancak bu uçkun denen şeyi ilk kez duydum.

İngilizcesi "rhubarb" olan bu bitki, daha çok İngilizlerin tatlı-reçel gibi besinlerde tat verici olarak kullandığı, bizde de "uşkun", "yayla muzu", "Van muzu" adlarıyla bilinen doğu illerimizde tüketilen ekşi bir sebze imiş.

Sanırım Live Jazz'da orta notalara geçildiğinde hissedilen ekşimsi kokuyu bu uşkun notası veriyor. O ferah başlangıçtan sonra beni kokudan soğuttu.

Ne de güçlü bir aromaymış bu ekşimsi nota; hakimiyetini sürdürerek dip notalara indiğinde ise gene Booster'da olduğu gibi hafif küçük hindistan cevizi ve vanilyayı hissettirerek teninizden uçuyor.

Özellikle ilk yarım saati yaz kullanımı için çok hoş bir koku ancak denenmeden alınmamasını tavsiye ederim, belirttiğim aroma sizi de rahatsız edebilir

Koku: 5 Kalıcılık: 6 Farkedilirlik: 7 Genele Hitap: 6
Aldığıma pişman mıyım?: Evet

2 yorum:

  1. Selam Leto,
    Büyük bir beğeniyle takip ediyorum yazdıklarını başarılarının devamını diliyorum.
    Danışmak istediğim birşey var Leto : YSL Jazzı almayı düşünüyorum fakat deneme şansı bulamadım, Live Jazz gibi olumsuz düşüncelerin var mı Jazzla ilgili yoksa tavsiye eder misin ?
    Ayrıca günlük-iş kullanımında Jil Sander ya ga Gucci Pour Homme II rahatlığında kullanabilir miyim ?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Jazz biraz 90lardan gelme, aromatik bir erkek parfümü, olumsuz düşüncem yok ancak Safari, Anarchiste, Ungaro III gibi parfümler varken kullanmam.

      Günlük kullanımda da saydığınız parfümler kadar rahat olmasa da kullanılabilir, şık bir giyim ister.

      Sil