22 Temmuz 2013 Pazartesi

Amouage Dosyası





Umman Sultanlığı'ndan 1983 yılında çıkma, kokularıyla ve konumuyla saygın bir duruşu olan Amouage markasını inceleyelim.

Hacdan umreden gelenlerin getirdiği, veya cami önlerinde minik tüplerde satılan yağlardan gelen gelenekle ülkemizde nice baharatlı parfümler HACI YAĞI BU! diye damgalanagelmiştir.

Kalitesiz örneklere maruz kalmış kişilerce, veya düpedüz gafil habislikten,  ağızdan kulağa yayılan ve sonunda memleketimizde kültleşmiş ağır/baharatlı/tatlı parfüm = hacı yağı konseptine karşılık Arap ellerinden gelen bu parfüm markası, sanatıyla, ilmiyle, hem nefsani hem cismani tatminlerle bir bayrak direği gibi dikiliyor. Yani dik duruyor ama diklenmiyor.





Amouage'ın takip edebildiğim kadarıyla üç farklı serisi var. Klasik şişesindeki kokuları, Opus serisi ve Attar serisi. Teker teker inceleyebilmek için epey fazla sayıda ve haylice pahalılar. Dolayısıyla genel bir bakış atacağım ve severek kullandıklarımdan bahsedeceğim.

Klasik şişelerindekilerden popüler olanları (kadınlı erkekli) 25. yıl anısına çıkartılan Jubilation XXV, Lyric, Epic, Memoir, Interlude, Dia, Reflection, Honour, Gold ve Ciel. Genel beğeniye hitap eden bol bol modeli olmasıyla aslında markaya Fransız tarzına bulanmış Arap diyebiliriz. Baharattan tütsüden ödün vermiyor ancak hepten de çöller vahalar değil.

Hele son zamanlarda iyiden Avrupai oldu.



 Genel performans olarak da hemen hepsinin oldukça kalıcı ve farkedilir olduğunu söyleyebilirim.


Şişe tasarımında değişikliği gitmeden önce cami kubbesi gibi şişeleri vardı, ancak bunlar daha güzel.
Soldaki kadın, sağdaki erkek olmak üzere, klasik şişe olarak tabir ettiğim seriden Amouage Lyric.




Ben bu seriden elde bir tek Jubilation'ı tuttum. Dia, Reflection, Ciel ve Epic de kullandıklarımdan.


Jubilation XXV, tatlımsı baharatlı kış kokularında bence bir kral, bir şeyh. Üst notalarındaki kırmızı meyveler, devamında gelen mürrüsafi olsun tütsü olsun, frankincense olsun gerçekten çok şahane bir arkadaş. Herkese tavsiye ederim ancak kışın deneyin, yazın öper. Tam bir parfüm gibi parfüm. Hele bir de kokuyu beğenirseniz, son kuruşa kadar hak eden cinsten. Hatta son söyleyeceğimi ilk söyleyeyim, bence serinin en iyisi.

Tatlı-baharatlı kokularda Bertrand Duchafour'un haklı bir şöhreti var ve Jubilation XXV bu şöhret köprüsündeki en büyük basamaklardan.


Jubilation XXV: Bal ne ki, şeker ne ki



Kullandıklarımdan minik özetlerle ilerlemeye devam etmeden önce muhtelif Amouage manzaraları alalım.

Masraftan kaçınılmamış


    





 ORTADA EMEK VAR!












ORTADA EMEK VAR!







Parfümlerin özetinden devam edersek önceliği kullanıp bıraktıklarımdan Dia, Reflection ve Ciel'e vermek istiyorum. Tabi ki hepsi erkek versiyonları.

Dia, MPG Iris Bleu Gris gibi belki, irisin topraksı yanına vurgu yapıyor, ancak yumuşak pudramsı notaları da hiç bırakmayarak erkeksi özelliğini yitirmeden kaşmir kumaş gibi sarıyor. Günlük ofis  kullanımına çok uygun, iris notasını Dior Homme yorumuyla tatlılı kadınsılı yaşamak istemiyorum diyenlere birebir.




Reflection, bunu da başlarda çok çok çok sevmiştim ancak sevgim zaman içersinde birer birer çokları kaybederek sadece "eh, hoş" diyebileceğim bir seviyeye düştü. Zira kokusu oldukça mainstream ve hatta hatta JPG le Male'e deli gibi benzetiyorum. O yüzden güzel ancak sıkıcı olmaya aday olduğunu düşünüyorum.




Ciel,  bence markanın genel beğeniye en hitap eden, en etliye sütlüye dokunmayan parfümü. Ancak sırf etliye sütlüye dokunmamak için 300 USD vermek sıkıntı yaratabilir. Bahar yaz aylarında fıs fıs sıkılıp gezilebilecek, floral Cool Waterımsı aromatik fujer yapıda olan bu parfüm de beğenilenler arasında ancak peşinden  koşulmaya değecek bir koku değil.





Epic, bu koku da yeşil dedelerden, ama hoş bir parfüm, 35-40 yaş civarı şık giyime cuk oturur. Hatta aşırı olmuş Azzaro pour Homme bu. 




Interlude, Gold, Honour ve Memoir hakkında geniş fikirlerim yok ancak deneyip çok da beğenmediğimi söyleyebilirim.



Opus serisi hakkında fazla bilgim yok, fiyatları klasik serisinden biraz daha pahalı ve bunlar da gittikçe gidiyor, en son yedincisi çıktı sanırım.   



Özet geçebileceğim kadarıyla, Opus II ve Opus IV'ü beğenmiş, III'ü beğenmiş ama kadınsı bulmuş birisiyim. 
Normal seriden de pahalı olmaları nedeniyle, birileri beğendiği için alınacak parfümler değil zaten keh.














Gelelim asıl bomba Attar serisine. Attar zaten kelime anlamı olarak yağlı parfüm karışımı gibi bir şey olduğu için, Amouage'a özgü bir özel isim değil. Şimdi bunlar da özel damlatmalı şişelerde 12 ve 30 ml olarak satılıyor, ülkemizde yok ve hayli hayli pahalı.




Oldukça fazla çeşidi var ancak ben bu seriden öne çıkan, Tribute, Asrar ve Homage'ı denedim, çok ciddi çok acayip kokular. Hiç birini tarif edemem. Birini koklarsanız parfüm algınız tamamen değişir ve CK Davidoff Armani vs markalara hımpfs hımpfs diye güler geçersiniz. Genellikle yasemin, gül, frankincense ve oud notalarına çok ağırlık verip inanılmaz doğal ve güzel kokular yapılmış. Çok özeller. Tek bir damlasının bile nasıl canavar gibi kokutuğunu belirtmeye gerek yok tabi.







Yazımızın sonuna gelirken aklımda olan ama unuttuğum bir konu varsa affolmasın, hatırladıkça eklerim. Sonuçta epey yazdımsa da mevzu Amouage ise her an yeni birşeyler eklenebilir.

Niş ve Ortadoğu parfümcülüğüne giriş mahiyetinde, her parfümsevere, bulabildiği her modelini denemesini tavsiye ederim.





Bol baharatlı ve tütsülü günler dilerim (Ama kışın)


18 yorum:

  1. Merhaba Leto,

    Bir arkadşımın Umreye gitme ihtimali var. Anladığım kadari ile orada Amouage parfümleri satiliyormuş. Peki fiyatlari hakkinda bilgin var mi? Yani peşin para ile getirtmeye değecek kadar bir fark oluşur mu? Bildiğim kadarı ile geçmişte sen bir tane getirtmiştin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bildiğim kadarıyla körfez ülkelerinde 200 dolares civarı

      Sil
  2. Hocam güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Farkettim de lyric ten bahsetmediniz sadece ismi şişe resminden dolayı geçiyor. Bende Jubilation ve Interlude var. Jubilation gerçekten çok özel bir koku yazın bile kullanıyorum sıkıntı çıkarmıyor ama Interlude öyle değil resmen atom bombası çok geniş etki yapıyor kışın kullanılması çok daha uygun olur. Lyric almayı düşünüyorum fakat tereddütteyim galiba önce deneyecem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben de beğeniniz için teşekkür ederim.

      Interlude gerçekten atom bombası. Tek fısın bu kadar sürdüğü ve geniş çapta yayıldığı kokular az. Ama kokusunu sevmiyorum işte, çok kuru bir tütsü :/

      Lyric esasen bir gül parfümü. Gül deyince Lumiere Noir ve Rose31 kafi bende.

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş Leto..
    Amouage benimde konsept olarak çok beğendiğim bir marka ama yazıda belirttiğin gibi halkımızın hacı yağı tabiri kullandığı için elimdeki jubilation u kullanmaya çekiniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Jubilation kışın kıyafet altı iki fıs iyidir :)

      Sil
    2. İlk defa kullandım dehşet bir parfümmüş

      Sil
  4. Merhaba hocam,bu markanın (Amouage) ve bir kaç diğer markayı koklamak ve beğendiğimden almak istiyorum ama bulunduğum ilde mümkün değil (konya). Yurt dışından birkaç tester sipariş ettim fakat bu markanın olduğu paket gümrükten döndü. Bunları elde etmenin bir yolu yokmudur? yahut,Ankara,İstanbul'da(avrupa yakası) nerede bulabilirim,bilginiz var mı? sahibinden.comda var fakat orjinal mi değil mi,ya da beğenecekmiyim bilmeden tek şişeye denemeden 300-400$ vermekte çok zor. Paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. hocam merhaba. Amouge ve bir kaç diğer markanın kokularını merak ediyorum,ve kullanmakta istiyorum.Fakat Konya'da yaşadığım için ulaşmam mümkün değil. Yurtdışından bir kaç tester sipariş ettim,onlarda gümrükte takıldı. Türk sitelerde ise tester yok, tam şişeyi ise kokuyu bilmediğimden ve tam da güvenemediğimden kullanmadım. Malum 200$ minimum bu kokular. Yurtdişindan getirtmenin bir yolu var mıdır tester? yahut Ankara veya İstanbulda (avrupa yakası) nerelerde bulabilirim? Paylaşırsanız sevinirim. mdduruk@gmail.com ulaşabilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Ankara ve İstanbul'da Harvey Nichols mağazalarında satılıyor, uğrayıp deneyebilirsiniz hepsini.

      Sil
  6. Ne güzel, Amouage hakkında geniş bir yazı görmek... :) Markanın birçok parfümünü kullandım, Türkiye'ye gelenlerin de (Library serisi dahil) hepsini denedim. Gerçekten çok farklı ve kaliteli parfümleri var Amouage'ın. Çok oturaklı ve verdiğiniz her kuruşa değecek cinsten...
    Lyric, erkek ve kadın versiyonu birbirine benziyor ve dediğiniz gibi gül bazlı bir koku, pudralı gibi bir de, kış aylarına oldukça uygun, yazın boğuyor. :)
    Interlude, sadece Amouage'da değil, hayatımda gördüğüm en ağır parfüm diyebilirim. Sample'dan ufak bir fıs bile 10 saat beni boğmuştu.
    Jubilation XXV ve Ciel benim en çok sevdiklerim. Gold da baya eski kafalı bir parfüm olmasına rağmen, kış ayları için çok güzel bir seçim olabilir.

    YanıtlaSil
  7. attar serisini türkiyede test edebileceğim bir yer var mı ?

    YanıtlaSil
  8. Butun yazilari okudum, ve tester olarak Honour, Jubilation, Reflection ve Interlude siparis ettim. Esimle ben ilk olarak Reflectione asik olduk, ama 2ci gun ayni hissi almadik. Esim hatta karistirmaya basladi kokulari.
    Jubilation bana ozel gelmedi, yukardaki yazilari okuduktan sonra, yeniden siparis etmem lagzim galiba.
    Interlude gercekten bomba, koku ustumde kaliyor ve hic sinmiyor. Hosuma gitti ve bunu 100ml sini aldim simdi. Parfumun dis kutusu bile klas, icine koyuncak parfum daha klas duruyor.

    YanıtlaSil
  9. Tom Ford hakkinda bilgilerini merak ediyorum bu ara?

    YanıtlaSil
  10. Yanıtlar
    1. Alisilmisin disinda olduklarini soyleyebilirim ancak sert parfumden ne anladiginiza bagli tabi bu

      Sil
    2. Üstat, Roma'da bir parfümeriye girip koku sormuştum, bana üzerinde numaralar olan kokulardan birini gösterip, şu alışılmış markaların iki katı bir fiyat söylemişti. Ben iyi ama filanca meşhur markalar bunun yarı fiyatı deyince de kendinden son derece emin, onlar "kemikale, komersiyale" demişti. O kadar ikna olmuştum ki o günden beri bu kokuları almıyorum. Ne dersiniz, Roma'daki o numaralı kokulardan birkaçını deneyip bize yorumlasanız ilginç olmaz mı? Esenlikler dilerim..

      Sil