30 Aralık 2012 Pazar

Hugo Boss Bottled

Çıkış Yılı: 1998

Tasarım: Annick Menardo

Üst nota: Elma, Bergamot, Tarçın
Orta nota: Karanfil, Erik
Dip nota: Sedir, Sandalağacı, Vanilya, Vetiver

Boss Bottled, markanın en çok bilinen ve tıpkı Rochas Man yazısında anlattığım gibi, aşırı popülerliğe kurban giden bir koku. Eminim kokusu burnunza geldiğinde bir yerlerden hatırlayacaksınızdır.

Nasıl koktuğuna gelirsek, kokunun özeti aslında elma-tarçın-vanilya. Hafif hafif gelen karanfil dışında diğer bileşenlerin pek esamesinin okunmasına gerek yok.

İlk sıktığımızda gelen taze elma kokusu yerini birkaç dakika içersinde tarçınla tatlılaştırılmış, dolgun bir algıya bırakıyor. Ancak bu gelen aromadaki yapaylık hissini, bu tarz tatlı kokulara aşina olan parfümseverler hissedecektir. Burnu gömüp kokladığınızda dipten gelen kokular genzi biraz incitiyor. 

İlk yarım saatini atlattıkça tene yumuşak bir vanilya-elma kokusu olarak yerleşiyor, bu aşamadan sonra yapaylığının kaybolduğunu söyleyebilirim, daha leziz bir hale geliyor ve tenden yok olana dek bu etkisini sürdürüyor. Elma-tarçın-vanilya bağlamında lineer bir parfüm diyebiliriz.



Sıcak ve etkili bir koku, serin sonbahar aylarında kullanımı gençlerin hoşuna gidecektir.

Ancak bu tarzın (elmalar, tarçınlar) en başarılı parfümü Hermessence Ambre Narguilé'dir, aklınızda bulunsun.

Koku: 6 Kalıcılık: 7 Farkedilirlik: 7 Genele Hitap: 7

Son yıllarda Sport versiyonunu çıkartarak seriyi Ryan Reynolds, Jenson Button ile aktif bir pazarlama ile tekrar cilalamaya çalışıyorlar


14 yorum:

  1. Merhaba.Hermessence Ambre Narguile parfümünü, hangi mağazalardan temin edebilirim?

    YanıtlaSil
  2. Ben bu kokuya tahammül edemiyorum. Yapay geliyor. Yapaylıkla pek bir sorunum yok aslında hoşuma giderse koku isterse yapay olsun, doğada hiç var olmayan bir koku olsun önemli değil. Ancak bu bende artık başağrısı yapıyor, midemi bulandırıyor.

    YanıtlaSil
  3. Bencede vasat bir koku ilk başta oho iyi felan gibi geliyo ama malisef sıkıcı bir koku oluyo tende kaldıkça

    YanıtlaSil
  4. bence kokusu yapaylık sınırında dolaşıyor fakat şöyle de bir tezat var ki: belki 20 seneden beri parfüm kullanırım ilk defa sokakta yürürken hiç tanımadığım hoş bir kız parfümümün ismini sormuştu tanıdığım bayanlar üzerindede inanılmaz bir etkisi olmuştu karşı tarafı etkilemek için kullanılacaksa yabancıların LADY KİLLER diye nitelendirdiği parfüm bu olsa gerek, eğer ki yapay kokusuna tahammül edebilirseniz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha al işte, benzerini çok yaşıyoruz bu parfümde ama nafile, ben kokuyu sevmiyorum.
      Kızlara da davulun sesi uzaktan hoş geliyor. Gelsinler de kullansımlar bakayım.

      Sil
  5. Merhaba.Leto,Nişantaşı Chanel butiğinde chanel sycomore parfümünün fiyatına dair bir bilginiz varmı? Trabzonda olduğum için bir arkadaşıma sipariş edicem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, yanılmıyorsam 75lik 340 200lük 620 lira idi ancak telefon etseniz daha iyi tabi.

      Sil
  6. Merhaba Leto,

    Sayende Laliq - Encre Noir, Histoires de Parfum - 1725 ve Francis Kurkdjian
    - Lumiere Noire Pour Homme gibi kokuları edinme şansı buldum. Gördün ki senin beğendiğin kokular ile benim beğendiklerim oldukça yakın. Bu sebeple senden sitede incelemediğin 3 adet yazlık, 3 adet kışlık parfüm önerisi daha alabilir miyim? Niche market ürünleri tercihimdir ama şart değil. Önemli olan kokunun güzelliği.

    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, beğeniniz için teşekkür ederim.

      Yazlık: Creed Virgin Island Water, Frapin l'Humaniste, HdP 1828

      Kışlık: Chanel Sycomore, Amouage Jubilation XXV, Diptyque Eau Duelle sevdiğim parfümler.

      Kısıtlamak zor, parfümleri çok seviyorum

      Sil
  7. Merhaba Leto yardımına ihtiyacım var.
    Şuanda yazlık parfümüm yok büyük bir ikilemde kaldım sence Chanel Allure Homme Sport, hermes nil ve guerlain pour Homme üçlüsünü mü alıyım yoksa çok beğendim Tom Ford tobacco vanille mi veriyim bütün paramı?
    Aklımdaki bu ikilem başımı çok ağrıtıyor bu sıralar bazen diyorum bir parfüme o kadar verilirim git yazlık parfümler al bazen de artık işin olmaz designer parfümlerle git tobacco vanille al lütfen yardım edin bu parfüm sevdası kafayı yedirecek bana bütün paramı nerdeyse büyük fedakarlıklarla biriktirip parfüme yatırıyorum.(öğrenciyim)
    Okan..

    YanıtlaSil
  8. selam leto.. belki çok alakasız bir soru olucak ama.. costum national homme hakkındaki fikirlerini paylaşırsan sevinirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kardeşim bende var 2 defa sıktım on tane şikayet aldım hepside bayanlardan ortak lafları mide bulandırıcı diye oldu .gaza gelip aldım hakikatan eşkimsi agır bir koku günlük kullanıma uygun degil karşı cinsin pek begendigi bir koku degil

      Sil
  9. arkadaşlar hugo nun bir kokusunu kullanmak istiyorum ama çok çeşit olduğundan kafam karıştı. hafif, fresh kokular severim tavsiyeniz var mı

    YanıtlaSil