9 Mart 2011 Çarşamba

Hermés Un Jardin Apres la Mousson









Çıkış Yılı: 2008


Tasarım: Jean-Claude Ellena


Üst nota: Kantalop kavunu, Zencefil

Orta nota: Kişniş, Biber, Tarhun

Dip nota: Vetiver, Yeşil notalar


Jean Claude Ellena'nın Hermés için tasarladığı Jardin serilerinden, Un Jardin sur le Nil'den müthiş memnun kalmamdan sonra aldığım bu koku, Hindistan'da muson yağmurlarından sonra toprağın yeniden canlanmasından ilham alınarak yapılmış.






Un Jardin sur le Nil'in ataklığına göre sakin yapıda kalan meyveli-baharatlı, yumuşak bir koku.


İlk 15-20 dakikasında gerçekten oldukça kuvvetli bir kavun-karpuz aroması saldırıyor. Zencefil kokunun üst notasında belirtilmiş olmasına rağmen o kadar güçlü kullanılmış ki uçana kadar koku üzerindeki hakimiyetini sürdürüyor.


Kokunun daha sonraki gelişiminde ise, tatlılaştıran kavunlu etkisini tamamen bırakmasa da, yumuşak baharatlar öne çıkıyor. Bundan sonraki gidişatı adeta ıslak bitki kökleri gibi. O nemli hava kokuyu hiç terk etmiyor.


Tropik, ama hindistan cevizli, romlu, şekerli karayipler tropiği gibi değil, gerçekten yağmurdan sonraki bir uzak asya cangılı gibi kokuyor. Yemyeşil, biraz meyvemsi tatlı ve hafif baharatlı. Meyvemsi tarafını biraz Calvin Klein Escape'e benzettim ancak notaların doğallığını değerlendirirsek Escape bunun yanında merdiven altı üretim gibi kalıyor.


Dip notalarında nasıl ve hangi notayla yapıyor Ellena bu işi bilmiyorum ama Hermés'e yaptığı tüm kullandığım işlerinde ortak olarak algıladığım o hafif tozsu, ıslak taş gibi kokan aroma var.


Değişik bir koku, önce pek beğenmedim ancak sanırım yavaş yavaş alışıyorum. Sanki her kullandığım gün farklı bir yanını fark ediyorum.




Koku: 6 Kalıcılık: 7 Farkedilirlik: 7 Genele Hitap: 6


Aldığıma pişman mıyım?: Evet






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder