4 Kasım 2012 Pazar

Rochas Man






Çıkış Yılı:1999
Tasarım: Maurice Roucel

Üst nota: Lavanta, Bergamot
Orta nota: Yasemin, Kapuçino, Böğürtlen, Sedir
Dip nota: Sandalağacı, Paçuli, Amber, Vanilya

Karşımızda 2000lerin başlarına damga vurmuş bir parfüm var, Rochas Man. Hala tatlı parfüm deyince ilk akla gelen kokulardan olan Rochas Man, markanın diğer tüm modellerini geçerek Rochas ismi söylendiğinde ilk akla gelen kokulardan olageldi.

Ülkemizde de erkek parfümlerinde "FİREŞ" ve tatlı kokuların egemenliğini göz önünde bulundurursak popülerliğini pek de hak etmiyor değil. Tüm taklitlerini, sahtelerini, açıklarını göz önünde bulundurursak parfümle ilgili hemen herkes kokusuna aşinadır diyebiliriz.





Parfümün tatlı bir koku olduğunu hep ön planda tutarsak, bu tatlılığını şekerli bir lavanta, vanilya ve kapuçino akoru veriyor diyebiliriz. Zaten koku hemen her yerde "şekerli kahve kokusu" olarak geçer. Pamuk helvaya bile benzetilebilirsiniz. Bu derece tatlı bir kokuyu profesyonel iş yaşamında veyahut onca popülerliğine rağmen gece gezmelerinde kullanır mısınız, o da zevkinize kalmış :)

İlk çıktığı zamanlardaki alışılmadık kokusu usta tasarımcı Roucel'in uzmanlığını gösteriyor, ancak sıklıkla tekrar ettiğim gibi tek kusuru tatlı parfümlerle arası olmayanlar ve çıkışından üzeri yıllar geçtiği için popülerliğinden doğan taklidinde uzmanlaşılmış olması.

Notaları ve gelişimi hakkında uzun uzadıya konuşmaya pek gerek yok, zira koku baştaki ufak tatlı lavanta patlaması, akabinde hemen gelen vanilyalı tatlı kahve egemenliğinde ilerliyor. Gourmand kokuların iyi örneklerinden biri. Ağır baharatlı/vanilyalı kokuların alanından ustalıkla yedirilmiş çiçeksi notalar ve bergamotla birlikte sıyrılmakta ve dikkatli uygulamalarla kapalı ortamlarda bile kullanmak mümkün.

Tatlılığı ile belli bir yaş grubu için sırıtacaktır ancak gençler için retro-tatlı bir koku olarak önerilebilir.

Şişe tasarımıyla ilgili konuşursak, evet, görenlerin pek iyi yorumlar yapacağını zannetmiyorum.



Hulasa, Rochas'nın bu kokuyla yeterince iyi para kazanıp amacına ulaştığını düşünüyorum.



Koku: 7 Kalıcılık: 8 Farkedilirlik: 7 Genele Hitap: 7


12 yorum:

  1. Merhaba leto. Yorumlarını sürekli takip ediyorum. Blogunda okumadığım yorum kalmadı. Güzel iş çıkarttığını düşünüyorum. Rochas man yorumlayacığını hiç aklımın ucundan geçirmezdim. Bu kokuyu bende bayramdan önce çok uygun fiyatla kullanma düşüncesi olmadan sırf koleksiyon amaçlı aldım. İlk kokladığımda da çiğ köftecilerin verdiği ıslak mendillerde dahi artık bu kokunun kullanıldığını farkettim. Ancak şu bir gerçekki kokunun orijinali çakmalar kadar boğuk, yoğun, burun uyuşturucu ve kalıcı değil. Hatta kullanma düşüşncesi olmadan almama rağmen kullanabilirim düşüncesi oluştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, beğeniniz için teşekkür ederim. Parfümler aşırı popüler olduğunda kaderleri bu oluyor, Rochas, Cool Water, bunlara nazaran yeni çıkmış olmasına rağmen 1 Million, artık 100 ml-100 tl civarına kadar düşmüş kokular.

      Aslında firmalar bu ürünün aşırı popülerleşmesiyle kendini bitirmesi üzerine piyasadan çekme, reformülasyon gibi yollara gidiyorlar. Gitmeyenler de kült-koleksiyon olma pahasına piyasada kalıyorlar. Aslında yurtdışında bu tip kokulara klasik gözüyle bakılırken bizde bir anda herkes benzer parfümlere hücum ettiği için fason sanayii de fırsatı kaçırmıyor ve kokuyu kullanan aldığına pişman oluyor neredeyse ıslak mendile kadar düştüğünü görünce.

      Sil
    2. Ben de parfümü büyük beklentilerle denedim ama 'çiğ köftecilerdeki ıslak mendil kokusu' beni de parfümden soğuttu :)

      Sil
  2. Merhaba. Leto, (eau sauvage parfum by dior) deneme şansı buldunmu? Eğer denediyse burda yorum yapabilirmisin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemem mi, kullandım sonuna geldim şişenin artık, yorumu yakında gelir, son yıllarda çıkmış en iyi designerlardan diyeyim şimdilik.

      Sil
  3. bu parfüm yeniden formule edildi mi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam, maalesef konu hakkında bir bilgim yok, ancak bu konuda bir şey okumadığımı da belirtmeliyim.

      Sil
  4. Bugün geldi parfüm. bir iki fıs koklayıp geri iade ettim mizu'ya. Hayatımda kokladığım en kötü parfüdü.

    YanıtlaSil
  5. bence çok abartılan bir koku, bu kokuya benzer en iyi seçenekler ise lancome hypnose homme ve givenchy play intense, ben açıkçası bir bayan olarak bir erkeğin rochas kullanmasına pek sıcak bakamıyorum. Esra

    YanıtlaSil
  6. Leto, yorum ne zaman gelir bilmiyorum ama, eger (eau sauvage parfum by dior) yazın kullandığım guerlain homme intense gibi fark yaratırsa,kışın kullanıcağım bir koku olacaktır.

    YanıtlaSil
  7. Sitede sağ üst köşede puanlama skalası vermişsiniz. Üzerlerine tıklayınca o puana ait parfümleri listeleyebime gibi bir özellik yapabilmeniz mümkün mü?

    Tavsiye parfümler şunlar;
    İyi parfümler şunlar;
    Sanat eserleri şunlar;
    gibi parfüm listesi.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel fikir, hyperlink koyabiliyor muyum bakayım

      Sil